maandag 13 april 2020

Kleine beestjes ... kleine vreugdes ... tuinplezier

Wat ben ik blij dat ik in deze corona-tijden een tuin heb met bloemen en struiken. 
Wat ben ik blij dat het nu -eindelijk- wat warmer is zodat de tuin geprikkeld wordt om tot groei en bloei te komen.
Een bijzondere struik is de rododendron.
Als kort na de bloei van de struik zetten de knoppen zich klaar voor de bloemen voor het volgende voorjaar. Ze blijven dan als het ware uitdagend zwanger van bloei, maar er moet gewacht worden tot na de winter.
Nu is de eerste rododendron begonnen aan zijn bloei, nog voorzichtig. Maar op die ene struik, die meest in de schaduw staat, zie je al de stadia van de bloemvorming, zonder nog de uitbundige bloei natuurlijk.
Jammer dat ik nu niet naar de Duitse oorlogsbegraafplaats kan in Vladslo (met de beeldengroep "het ouderpaar"  van Käthe Kollwitz), begraafplaats omringd door rododendrons.
Maar ik zie al uit naar de volle bloei in mijn eigen tuin.


(foto's genomen op 3 april)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten