In de vroegere abdij St. Loup hebben een aantal musea onderdak gevonden : de schone kunsten, de archeologie, de zogenaamde 'histoire naturelle' (over natuur met vele opgezette dieren etc.).
Nadat ik de vorige dag was ingepalmd door het mooie vernieuwde museum voor moderne kunst, werd ik hier teruggeworpen naar zestig jaar terug en meer. De stoffige opstelling van de schilderijen kon de aandacht niet lang gaande houden.
In de afdeling archeologie en beeldhouwkunst hielp het dat je kan wandelen rondom de meeste sculpturen en ze van dicht bekijken. Ook enkele merkwaardige en mooie beelden konden mij bekoren. Maar toch, de opeenhoping van beelden zonder enig verhaal of parcours met duiding deden niet zo'n deugd.




Geen opmerkingen:
Een reactie posten