vrijdag 28 mei 2021

En hoe zeg je: ik heb je lief?

 Digi-taal als universele taal met eigen tekens en gebruiken, zie maar...
👆👇😇😈🎵🎹🎨
⛱🚭🚑🌞🌈🔑🔋
en zo kan ik nog wel even doorgaan...

En dank zij Covid-19 : zoomsessies, afstandsonderwijs, telewerken...
We leven met en via en dank zij computer, internet, social media,...

We leven, zo formuleren sommigen het, op en dank zij computer, internet, sociale media. 
Maar de dichter vraagt zich dan af: 
wat doet dat met een mens? 
In de recentste editie van "Het Liegend Konijn" (jg. 19,nr.1, april 2021) 
lees ik dit gedicht van Myrte Leffring 
dat ons een spiegel voorhoudt.

PRESENT

Nevel lispelt langs de muren:
and where has innocence gone?
We liegen nu al zoveel jaren, we lachen naar de wereld
als altijd. Er zijn geen vragen waarop we antwoord
durven geven. Ik like jou en jij vindt dat so great.

Eenmaal buiten zijn we buiten, vinden we geen deurbel meer.
We schrikken van een toegestoken hand, van een vreemde
die een gesprek begint over het weer. Afwezig
leven we ons leven, pas bij de dood zijn we present.

Geen mens die weet wat hij moet zeggen, geen kind schrijft
iemand nog een brief. Ik denk dat straks alleen
de dieren het nog weten, dat het fijn is als je iemand kent
en hoe je zegt: ik heb je lief.

(uit: Het liegend konijn, jg. 19, nr. 1, blz. 159)
(©flair.be)


Wààr ben ik als ik met mijn gsm bezig ben???



Geen opmerkingen:

Een reactie posten