vrijdag 25 juni 2021

Alechinsky in Brussel

 Nog tot 1 augustus is er in het KMSKB in Brussel een tentoonstelling met vooral grafische kleiner werk van de Cobra-artiest Pierre Alechinsky. Het was een plezier om te zien hoe deze man technische vaardigheid combineert met een grote kinderlijke speelsheid.
Meerdere werkjes nodigden uit tot verder fantaseren en associëren. 
Een leuk werk is onder anderen dit met als titel "Politique Internationale".

(eigen foto 15 juni 2021)



Dat beeld associeerde ik met een wel apart ander beeld.

(©kuriosis.com)

Hoe ik daarbij kom? Wel, in de leuke quiz 'De Campus Cup', gezien op Eén, is er altijd een blokopdracht met mondeling examen met prof. Zo kregen de blokkers in de tweede kwartfinale een cursus van Sofia Prekatsounaki met als titel "Een plezierige cursus over seksualiteit en seksuele gezondheid". Bij het examen werden de kandidaten gevraagd om een clitoris te tekenen. Aan die tekeningen dacht ik bij het zien van deze prent van Alechinsky, en ik vermoed dat hij die associatie nog best zou kunnen waarderen. En zo drijf ik mee op de clitoris-stroom want enkele dagen geleden bracht de krant "De Standaard" een podcast uit over ... jawel : de clitoris. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten