zondag 24 november 2019

Utrecht: poëzie langs de straten...-1-

Tijdens de laatste zonnige dagen van oktober bezocht ik met een vriendengroep Utrecht, de 'Domstad'. Maar de Dom, hét visitekaartje van de stad, heeft Christo-allures want hij staat in de steiger, en dat voor lang nog...
In de stad zag ik ook her en der poëzie langs de straten.


(eigen foto 25 oktober 2019)


Dit gedicht is geschreven door Dirkje Kuik en op vraag van de buurtbewoners geplaatst tegenover de locatie van het vroegere Dirkje Kuik-museum (info: cfr. https://straatpoezie.nl/gedicht/het-museum-jo/ ).

In een kleine steeg tussen de vele graffiti las ik deze haiku waarvan ik de tekst nog even meegeef omdat het niet zo heel goed leesbaar is : 
Vergeet de regels
Lees mijn hartslag, mijn waarde,
Ruk mij uit mijn vorm.


(eigen foto - 26 oktober 2019)


En dan is er nog dat straatlange in straatsteen gekapte gedicht dat je kan afstappen langs de Oude Gracht. Dit is het resultaat van een wel heel bijzonder project waarover je alles kan lezen op de website van dit project: https://www.delettersvanutrecht.nl/ .
Uit dit honderden meter lange gedicht een heel klein zinnetje, maar een dat heel toepasselijk was op die 26ste oktober van dit jaar, een zeer zonnige en zachte dag. 


(eigen foto - 26 oktober 2019)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten