vrijdag 11 augustus 2017

Alleenig Watou 2017 - 04-

De uniciteit van elk individu maakt hem in zijn alleenigheid vaak eenzaam. De dagelijkse vorm van eenzaamheid die elke mens kent is die van de slaap. Bij het mooie beeld van Henk Visch dat te zien is in het parochiehuisje van Watou tijdens deze editie van het kunstenfestival dacht ik hieraan.

(eigen foto 2 augustus 2017)


De titel van het werk"Inside Story" is op zich al een uitnodiging tot het vertellen van een verhaal of het beluisteren van een verhaal.
Maar dit is niet altijd even gemakkelijk zoals ik lees bij een gedicht van Roberto Juarroz dat voor mij naadloos bij dit beeld met deze titel.

Ik werd wakker met een stukje slaap in mijn handen
en ik wist niet wat ik ermee moest doen.
Toen zocht ik een stukje wakker,
om het stukje slaap mee aan te kleden,
maar het was er niet meer.
Nu heb ik een stukje wakker in mijn handen
en ik weet niet wat ik ermee moet doen.

Tenzij ik andere handen kan vinden
die ermee in slaap kunnen komen.

(uit: Roberto Juarroz, Verticale poëzie,2002, blz. 99,  vertaling Mariolein Sabarte Belacortu)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten